CORPORATE UNIVERSITY

STUDY IN A SOFTWARE COMPANY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15603/1982-8756/roc.v21.pe2025-005

Keywords:

Knowledge Management. Corporate Education. Corporate University

Abstract

Continuous learning has been considered essential for companies to keep their workforce responsive to changes in markets, whether structural or technological. Continuous training strengthens workforce retention in the organization and contributes significantly to achieving organizational objectives. In this context, the objective of this research is to highlight the adherence of a corporate university’s processes to the principles of corporate universities identified in the knowledge management literature. This study is applied in nature, with a qualitative approach and an exploratory objective. Primary data were obtained through questionnaires and semi-structured interviews. The results show that the training processes and actions developed at the corporate university studied are not fully adherent to the principles found in the literature, while also confirming that its processes meet and adapt to the needs of the market in which the organization operates.

Author Biographies

Silvio Luís Strozzi, Unicesumar

Graduado em Administração pela Universidade Estadual de Maringá (1991), especialista em Marketing pela Univali-Itajai-SC (1996) e mestre em Gestão do Conhecimento nas Organizações (2023) pela Unicesumar Maringá-PR. Atualmente é Diretor Financeiro do Colégio Criarte Maringá. Conta com grande experiência na área de Administração, tendo atuado como Diretor em empresas de tecnologia da informação com participação em todo o mercado nacional, com destaque para atuação no setor público (Governos).

Rejane Sartori, UNICESUMAR

Graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Estadual de Maringá, mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e doutorado em Engenharia e Gestão do Conhecimento também pela UFSC. Atualmente é Assessora da Reitoria da Universidade Estadual de Maringá (UEM) na função de Agente de Informação, docente do PROFNIT (Mestrado Profissional em Rede Nacional em Propriedade Intelectual e Transferência de Tecnologia para Inovação) no Ponto Focal UEM e docente do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Gestão do Conhecimento da UniCesumar. Áreas de atuação: Gestão do Conhecimento, Gestão de Ciência e Tecnologia, Gestão da Inovação, Gestão de Propriedade Intelectual, Governança Pública.

Published

2025-11-25

How to Cite

Strozzi, S. L., & Sartori, R. (2025). CORPORATE UNIVERSITY: STUDY IN A SOFTWARE COMPANY. Revista Organizações Em Contexto, 21, e2025–005. https://doi.org/10.15603/1982-8756/roc.v21.pe2025-005